FőoldalSportÜgyvédkeresőJogiprogramKresztesztJuniorEgyetem

BELÉPÉS
Azonosító:

Jelszó:

Új felhasználó vagy? Regisztráció
Elfelejtett jelszó
HÍRLEVÉL
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy időben értesüljön a legfrissebb híreinkről és szolgáltatásainkról.
TESZTEK
ÜGYVÉDKERESŐ
JOGIPROGRAM


MÉDIA PARTNEREK

Egy-két pohár ital segít a női karcsúság megőrzésében
2010-03-09 09:50:11

Könnyebben tartják meg egészséges testsúlyukat azok a nők, akik naponta egy-két pohár vörösbort, sört vagy röviditalt elfogyasztanak, mint azok, akik egyáltalán nem isznak alkoholt - közölték amerikai kutatók. A bostoni Brigham and Women's Hospital munkatársai több mint 19 ezer normál testsúlyú, 39 évesnél idősebb amerikai nőt kérdeztek ki italozási szokásaikról, majd 13 éven át figyelemmel követték őket.

Egy-két pohár ital segít a női karcsúság megőrzésében Az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerint 7346 nő, a megkérdezettek 38 százaléka vallotta, hogy egy csepp alkoholt sem iszik. A válaszadók egyharmada (6312 nő) mondta, hogy naponta átlagosan 5 grammnál kevesebb alkoholt fogyaszt (egy pohár ital általában 10 gramm alkoholt tartalmaz). A felmérésben részt vevő nők 20 százaléka ivott napi öt-tizenöt gramm, 6 százaléka 15-30 gramm, 3 százaléka pedig napi harminc grammnál több alkoholt, vagyis legalább napi 2-3 italt.
 
A 13 éves követési periódus alatt azok a nők híztak a legtöbbet (átlagosan 3,63 kilogrammot), akik egyáltalán nem ittak alkoholt, és azok a legkevesebbet (1,55 kilogrammot), akik napi két italt fogyasztottak. A szerzők azonban óvnak attól, hogy a nők az alkoholt használják az elhízás elleni küzdelmük eszközeként, hiszen az italozással számos egészségügyi és pszicho-szociális probléma is összefüggésbe hozható.
 
A követés 13 éve alatt az eredetileg normál testsúlyú nők 41 százaléka lett túlsúlyos vagy elhízott, a legkisebb eséllyel azok, akik 15-30 gramm alkoholt vettek magukhoz naponta valamilyen formában. Lu Wang kutatásvezető szerint az alkoholt fogyasztó nők fizikailag aktívabbak voltak, mint azok, akik egyáltalán nem ittak. A szakember úgy véli, a mérsékelt alkoholfogyasztás hatására a nők több energiát égetnek el, mint amennyit az alkohollal magukhoz vesznek, ez magyarázhatja a felmérés eredményét.
 
(MTI)

Forrás:
MTI